Perkaitan Marketing & Design Untuk Bisnes Yang Efektif?




Assalamualaikum dan hai semua,
Sekarang saya sedang berada dalam kelas FB ADS oleh Sifu Faisal Badry (http://faisalbadry.com/) sehingga petang ini insyaallah. :)

Sedikitlah saya nak kongsi sempena waktu rehat ni.
Dan ada banyak point-point yang menarik yang telah dikongsikan. Dan tak dinafikan, saya melihat ada banyak perkaitan yang boleh diambil untuk bidang grafik.

Marketing- Adalah seni memanggil orang datang kepada anda
Graphic Design- Adalah seni menyampaikan mesej tertentu.

Apa yang Sifu Faisal tekankan tadi adalah, marketing tidak akan menjamin Sales anda, TETAPI SALES ANDA DATANG DARI MARKETING. Begitulah sebenarnya Design tidak menjamin Sales anda, TETAPI MARKETING YANG EFEKTIF ADALAH DARI PENYAMPAIAN YANG EFEKTIF.

Bukankah 2 elemen ini penting untuk bisnes anda? Fikirkan.

"Graphic designers are often employed by companies to provide a coherent visual message for an ad campaign or to help a company develop a visual brand identity."
-Grace Bordelon-

Rujukan:
1. Kelas FB Ads oleh Sifu Faisal Badry( http://faisalbadry.com/)
2. http://work.chron.com/difference-between-graphic-designer-illustrator-18073.html


Lihat artwork ini dengan resolusi tertinggi di:
https://www.behance.net/gallery/61114845/Virgin-Red-Olive-Oil-Advertisement-Design?
Ar-themes Logo

Muhammad Syafiq Azman

Berpengalaman dalam menghasilkan design-design kreatif untuk pelbagai syarikat dan produk-produk tempatan. Menulis adalah hobi disamping berkongsi secebis ilmu yang ada. Berpengalaman mengajar secara personal coaching atau kelas berkaitan design grafik. Kini bersama team #sifoodotcom (www.sifoo.com) untuk lebih serius berkongsi ilmu ke masyarakat dalam bidang art dan multimedia.

No comments:

Post a Comment